سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار

وظایف مدیریت منابع انسانی

وظایف مدیریت منابع انسانی
وظايف كلی مدیریت منابع انسانی عبارتند از جذب، توسعه، ايجاد انگيزش و نگهداشت. اما اين وظايف را می‌توان به حوزه‌های فعاليت جزئی‌تری نیز تفکیک نمود.

وظايف كلی مدیریت منابع انسانی عبارتند از جذب، توسعه، ايجاد انگيزش و نگهداشت. اما اين وظايف را می‌توان به حوزه‌های فعاليتی که در ادامه عنوان می‌گردند، نیز دسته‌بندی کرد.


1- سازماندهی

  • طراحی سازمان
  • طراحی شغل
  • تجزیه و تحلیل شغل
  • طبقه‌بندی مشاغل

2- جذب منابع انسانی

  • برنامه‌ریزی
  • كارمندیابی
  • انتخاب
  • استخدام

3- توسعه و منابع انسانی

  • مدیریت عملكرد
  • آموزش

4- مدیریت پاداش

  • حقوق و دستمزد
  • ارزشیابی مشاغل
  • پاداش
  • مزایا

5- روابط كاركنان

  • روابط صنعتی
  • مشاركت
  • ارتباطات

6- بهداشت، ایمنی و رفاه

  • بهداشت و ایمنی
  • رفاه

7- امور اداری استخدام و كاركنان

  • چارچوب قانونی و مقررات دولتی
  • رویه‌ها و اقدامات استخدام
  • سیستم اطلاعاتی منابع انسانی

البته مدل‌های متفاوت دیگری نیز برای دسته‌بندی وجود دارد اما همه آنها تقریباً همین اجزاء را شامل می‌شوند.


با تایید این پیام، با سیاست حفظ حریم خصوصی و استفاده از کوکی های ما موافقت می کنید.